• Rodinné podnikanie alebo (ne)zostane to v rodineS cieľom rozprúdiť odbornú diskusiu o rodinných podnikoch, legislatívnych nedostatkoch vo vzťahu k rodinnému podnikaniu i v oblasti vnútorného nastavenia rodiny v prospech rodinného podnikania poradensko-analytický inštitút Európske partnerstvo pre verejné stratégie (EPPP) v spolupráci s poradenskou spoločnosťou Amrop a so Slovak Business Agency zrealizoval kvalitatívny prieskum a jeho závery spracoval do štúdie Rodinné podnikanie alebo (ne)zostane to v rodine.
    Čítať ďalej...
  • Welcome to the Flight DeckThis report – an Amrop and IMD global study – is your personal invitation to enter the Flight Deck of today´s globalizing mid-caps. To hear what C-suite leaders are confidentially revealing – in their own words. It is a deep exploration of the world globalizing mid-caps. Based on 83 in-person interviews with C-suite leaders from every continent, at top levels. Our focus – the human element (Talent Management, Culture and its implications for performance and Board Governance).
    Čítať ďalej...
  • Mladých nestačí len prilákať, musia cítiť aj šancuHoci na trhu práce ponuka pracovnej sily výrazne prevažuje nad dopytom, mnohí zamestnávatelia pri obsadzovaní voľných miest siahajú po čerstvých absolventoch. A robia to častejšie ako pred pár rokmi. Otvorene treba priznať, že začiatočníci sú lacnejší ako skúsení harcovníci s rokmi praxe. Platí to aj napriek tomu, že do nastupujúcej generácie treba čosi investovať – peniaze, čas i energiu. Ako v článku potvrdzuje aj Martin Krekáč, prezident EPPP a vedúci partner Jenewein Group, táto investícia sa väčšinou oplatí...
    Čítať ďalej...
  • Mobile Payments – New Market, New LeadersAlready changing the lives of millions, the concept of Mobile Payments is high on the list of the strategic agenda of companies in multiple sectors, impacting people’s daily lives as consumers and professionals and leading to profound change in a wide spectrum of organizations. Our article, examining the main developments of Mobile Payments and its talent implications, draws upon Amrop interviews with twelve top Managers in the field.
    Čítať ďalej...
  • Generálni riaditelia najviac myslia na kariéru, prosperita firmy a zamestnanci idú bokomŠéfovia veľkých spoločností majú väčšiu starosť o svoju kariéru ako o prosperitu vlastnej firmy. V celosvetovom prieskume Asociácie Executive Search konzultantov (AESC) medzi 160 generálnymi riaditeľmi veľkých firiem uviedlo 81 percent opýtaných, že im zďaleka nerobí najväčšiu starosť ich súčasná pozícia, ale skôr to, aká pozícia bude tá budúca. Až na ďalších priečkach pomyselného rebríčka kariérnych priorít sú podľa prezidenta AESC Petra Felixa obavy ako zostať inovatívny, ako predísť kariérnej stagnácii a ako zabezpečiť prácu svojim zamestnancom.
    Čítať ďalej...
  • Rodinné firmy a ich miesto v podnikaníAž 82 percent malých a stredných podnikov na Slovensku tvoria rodinné firmy. Ich profesionálna podpora má nesporné výhody pre všetky zainteresované skupiny a štátu by sa nepochybne oplatila. Viac faktov, argumentov a myšlienok k téme nájdete v článku Maria Fondatiho, partnera poradenskej spoločnosti Amrop.
    Čítať ďalej...
  • 2013 Search industry revenues up but volume downAnnual report shows growth in retained Executive Search and Leadership Consulting revenues, but a declining number of assignments.
    Čítať ďalej...
  • Podnikavosť ako osobný programMartin Krekáč, chairman a senior partner Jenewein Group, o schopnosti meniť myšlienky na skutky, zvládnuť nové i nečakané výzvy a prispôsobiť sa zmeneným okolnostiam.
    Čítať ďalej...
  • The Courage to Change: Enhancing CEO Succession Through Stronger Board LeadershipIt has become nearly impossible for boards and their directors to deny the importance of effective succession plans for their CEOs. The topic has been studied, researched, surveyed and case-studied to death. All this work has arrived at the same conclusion: succession management is a critical contributor to business success. It certainly makes you wonder why, in the face of so much data, analysis and consensus, so many boards are still struggling with succession?
    Čítať ďalej...
  • Leadership and the Brain III/Brain OlympicsIn the third article in the series Leadership and the Brain, Amrop guest writer, neuroscientist Dr. Tara Swart, shares some science-based, intriguing and effective ways to lift our business brains from bronze, to silver, to gold-medal standard. If businesses are more focused than ever on excellent performance and competitive edge, might there be such a concept as brain Olympics? If, in the corporate world, high-calibre self-awareness and self-belief are increasingly valued, how can we maintain-or improve-our brain fitness?
    Čítať ďalej...
  • Leadership and the Brain II/A New Tool for AgilityIn this second article in the series Leadership and the Brain, Amrop guest writer, neuroscientist Dr. Tara Swart, introduces her new tool for Leadership Agility. As the demands upon leaders reach dizzying levels, this science-based, compelling and simple platform will help senior executives understand and enhance their performance-and that of their entourage.
    Čítať ďalej...
  • Low Cost, High Stakes/Motivational Strategies for Hiring and OnboardingFrom founding father Maslow to later pioneers motivation has been intensively studied and debated. In this article, Amrop takes a journey into some cornerstone research to build a motivational platform. It reveals six keys to intrinsic motivation, and five levers for recruitment and onboarding.
    Čítať ďalej...