Poriadne vyvetranie hlavy počas dovolenky má – okrem iného – jednu veľkú výhodu – začnú sa vám do nej sypať netradičné nápady. V podobnej situácii sa pred časom ocitol aj managing partner jednej poradenskej spoločnosti, ktorý počas cestovania po svete rozpoznal zaujímavú obchodnú príležitosť...

Ako konzultant sa často venuje zefektívňovaniu fungovania firemných procesov cez ich nastavenie a optimalizáciu. Celkom logicky sa preto zamyslel aj nad tým, ako z pozície cestovnej kancelárie výrazne zlepšiť zážitok cestovateľa v organizovanom cestovnom ruchu a zároveň priniesť komerčné benefity aj samotnej cestovnej kancelárii.

A práve z tejto úvahy vznikol nápad vytvoriť B2B platformu, ktorá okamžite dostala názov vacatuner. Už vo fáze prvotnej idey mala slúžiť na to, aby s jej pomocou cestovné kancelárie dokázali klientom pripraviť skutočne personalizovaný zážitok a poskytnúť informácie moderným a prirodzeným spôsobom. Vacatuner mal zároveň zásadne rozšíriť ponuku doplnkových služieb, ktoré pre cestovnú kanceláriu znamenajú dodatočné tržby, a najmä vytvárať rozsiahle možnosti na budovanie naozaj osobného vzťahu s minulými, so súčasnými i s budúcimi cestovateľmi.

Z pohľadu autora myšlienky bolo najdôležitejšie hneď od začiatku vidieť v tomto silnom nápade samostatný projekt, ktorý bolo potrebné od ostatných aktivít oddeliť najmä vlastným a relatívne samostatným tímom rovnako nadchnutých a schopných ľudí. Počas pôsobenia v poradenskej oblasti absolvoval pri hľadaní nových kolegov, spolupracovníkov a partnerov veľa pohovorov a stretnutí, v tomto prípade však rýchlo postrehol rozdiel – skôr ako ďalšieho projektového manažéra bolo treba na pozíciu CEO hľadať partnera, ktorý bude samostatne viesť celý projekt ako svoj vlastný podnik.

V tej chvíli do hry vstúpil Amrop. Veľmi rýchlo totiž padlo rozhodnutie s takouto špecifickou úlohou osloviť špecializovanú Executive Search spoločnosť. Obom nám bolo ihneď jasné, že nejde úplne prvoplánovo o nájdenie človeka z cestovného ruchu, ale o človeka s bohatými štruktúrovanými skúsenosťami z riadenia firmy a so širokými znalosťami. Jednoducho niekoho, kto prinesie vlastné know-how, s kým zafunguje chémia a kto si od prvého dňa vacatuner osvojí ako vlastný start-upový projekt.

Výber nebol rýchlou záležitosťou, avšak oplatilo sa byť trpezlivý a nepoľaviť v očakávaniach počas hľadania vhodného kandidáta. Po niekoľkých mesiacoch sa nám nového CEO podarilo nájsť. Ide o zaujímavú osobnosť, ktorú sme pôvodne plánovali zaradiť do iného výberového konania najmä pre bohaté skúsenosti získané na manažérskych pozíciách vo finančnom sektore. Keď sa obzriem späť, uvedomujem si, že to bol náročný, avšak správny typ výzvy. Presne taký, s akým v Amrope radi pracujeme.

Pre nášho klienta bolo zaujímavé zistiť, že Amrop vyhľadáva kandidátov aj pre úplne nové spin-off projekty, ktorých tímy vznikajú alebo ešte len budú vznikať, a že je možné byť pri skvelom nápade hneď od počiatku. S takmer ročným odstupom už všetky tri strany – klient, úspešný kandidát i nezávislý externý poradca – môžu potvrdiť, že rozhodnutie spolupracovať na tomto projekte stálo za to. Odvtedy sa vacatuner posunul od počiatočnej idey k jej zhmotneniu vo fungujúcom produkte a v tíme, ktorý dosahuje úspechy a neustále sa rozširuje. Sme radi, keď naša partnerská spoločnosť rastie a rozvíja sa aj naším pričinením. Takéto príbehy máme veľmi radi.
Marek Hradílek, Client Partner, Amrop